از انچه ناراضیم

همه انچه که نباید اینگونه باشد

از انچه ناراضیم

همه انچه که نباید اینگونه باشد

برجام من

الان دو ساعت بعد از نیمه شب است

من بیدارم

توی اتاق شلوغ خوابم نمیبرد

تصمیم گرفته بودم به سبک همسایه خانه تکانی کنم

اما

التوبه التوبه

اینکه هر اتاق را به صرف برسانی وبعد تمیز تمیزش کنی

همه ی وسایلش را و خودش را از کف تا سقف

طاقت فرسا و جانکاه است

ان هم دست تنها

کتابخانه را ریختم بیرون

همه کتابهایش

با همه ی خردریزهایی که جاداده بودم

حالا نظم کتابها بهم ریخته و

غصه ی بعدش را میخورم 

نظم دوباره و...

اوووه

چه غلطی کردم

اصلا خانه ما تاسال نو مرتب نخواهد شد

این موضوعی است بدیهی تر از فرجام برجام

کورگره ماجرا اینجاست

که کتابخانه را جابه جا کردم

و ماحصل شد یک کمر پر درد

و حالا این کتابخانه ی سنگین روی فرش جا خوش کرده است

و الامان از روزی که فرش نیاز به شستشو پیدا کند

قبلا توی ان اتاق بودو

کنار فرش 

الان توی این اتاق و روی فرش

اگر این همه کتاب نداشتم

دست و پایم بازتر بود

با این خانه های نیم وجبی

داشتن کتاب غوز بالاغوز است

اما این کتابها برایم نشانه است

نشانه اینکه من بچه سرراهی نیستم

در هر خانواده ای از فامیل مادری

یکنفر پیدا میشود که 

خوره ی کتاب جمع کردن باشد

مادربزرگ خدابیامرز کلی کتاب داشت که

بعد از وفاتش نمیدانم چه شدند؟؟؟

راستی کجا رفتند کتابها بیصدا؟

بعد از من کتابهای من چه میشوند؟؟؟

دایی بزرگ هم کتابخانه داشت و

انهم لابد بین وراثش توزیع شده است

خدابیامرز عروس خاله

از شر کتابهای شوهرش میخندید

شیدا شده بود

زندایی کوچک هم همین وضع را دارد

من هنوز به انها نرسیده ام

ولی پول دادن به کتاب برایم اسان است

برعکس پول دادن به لباس

انهم در حوالی سال نو

با این قیمتهای نجومی

خوبی کتاب این است که دست دهمش هم با نوی ان فرقی ندارد

همه اش یکی است

باز هم برعکس ادمها

یکی نیستند نه با خودشان نه با دیگران

درست مثل لباس

که باید تنخورش را دید

مرد خانه عطسه فیلی میزند

و این عطسه های شبانه

حساسیت فصلی ست به بهار

و این یعنی بهار خیلی وقت است از راه رسیده

ماهی قرمزهم خریده ایم

فقط هفت سین نچیده ایم و

دلمان را نتکانده ایم

کاش دل هم میشد تکاند

انهم به سبک همسایه

همه اش را ریخت بیرونو

تمیز کردو

دوباره چید

کاش میشد

ای کاش


نظرات 2 + ارسال نظر
مرد خاکستری شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 12:11 ق.ظ

قلم خوبی دارید،اما در کنارش عقایدی دارید که برای من قابل هضم نیست

هومممم دنیا هست وعقاید متفاوت بعضا متضاد همگرا یا واگرا

مرد خاکستری پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 11:39 ب.ظ

عیدتون مبارک!

ممنون بر همه مبارک و میمون باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد