از انچه ناراضیم

همه انچه که نباید اینگونه باشد

از انچه ناراضیم

همه انچه که نباید اینگونه باشد

از رنجی که می بریم(یوزارسیف)

حیف که در این مملکت عدلیه ی درست و حسابی نداریم وگرنه عریضه ای نگاشته و عرض حال پر دردو رنج ایرانیان در هر شب جمعه  رابه گوش دادستانی می رساندیم تا حق ما را از تهیه کنندگان یوزارسیف بستانند. 

 بازیگر را نیز به لیست مواد کمیاب اضافه کنید.کودکی خپل تر و پخمه تر از ان طفل نبود؟که حتی درست راه نمی رفت؟ 

 بگذریم از زیبا نبودن یوزارسیف حکیم.همه بازیگران دیگر را زشت کردن سبب جلوه نمایی  ادمی معمولی نمی شود.   

که چه شکوه و جلال کمی دارد این بارگاه و دربار سلطنت خدایگان امن هوتپ و چه نفله ای این نقش را به تصویر می کشد. 

به عوامل دست اندرکار  این نامه ی پر غصه توصیه می شود  به فیلم سلطان و شبان خودمان نظری بیفکنند تا کمی بفهمند زندان یعنی چه.   

آه که چقدر همه ی مردمان در آن عصر روشنفکر بوده و براحتی به خدای یگانه ایمان آوردند! 

اگر یوزارسیف کمر خم نکرده و دولا نمی شود پس چرا سرش را خم می کند؟ها؟تعظیمُ تعظیم است چه با سر چه با کمر. 

آخر آن چه فرشته ی وحیی است که از پیش خود او را به شکل آدم دو پا درآورده اید؟چه سندی دارید که اثبات کند فرشته ی وحی بر یوزازسیف در قالب هیبت آدمی اجلال نزول می کرده است؟آن هم چه کسی؟اردلان چهار خانه!تنها چیزی که تداعی نمی شود فرشته بودن اوست با آن حرکات مسخره و بی معنی دستانش.  

بدبخت آن قاتل آمن هوتپ نه از زندگی شانس آورد نه از زن و بچه.عجب بچه های خیره چشم سنگدلی داشت پدرشان را بر دار کردند خون همچون شیر فشاری از پای پدرشان به بیرون نشط می کرد و کلاغ ها بر سرش تفریح می کردند مادرشان گریه می نمود و آنها فقط تماشا می کردند.خدا هم چین فرزندانی نصیب گرگ بیابان هم نکند بسی سنگدل. 

نمی دانم تاریخ اختراع چرخ به چه دوره ای بازمی گردد؟آیا به زمان یوزارسیف می رسد یا نه؟

  

از عدم تطابق های  داستانی فیلم با متن قران و اسناد دینی دیگر چشم پوشی کرده آن را به شیوخ می سپاریم.پا در کفش حوزویان نمی کنیم که بهرحال آنها نیز باید حق پولی که از بیت المال می ستانند ادا کنند. 

موضوع نابی را سوزانده و دست دوم کردید بدون اینکه حق آن را به درستی ادا کرده باشید.  


 

واقعا حالم بد شد.خیلی بد !می خواستم جامه به تن بدرم وقتی عکس های فیلم یوسف پیامبر محصول۱۹۹۵ آمریکا را دیدم.شرم بر شما سازندگان کپی بردار!   

- یوسف پیامبر خدابودوبه همه ی صفات کمال آراسته,دور از شان اوست که در اولین خطابه ی خود در جمع مردم چون کودکان عقده ای انتقام جو,در آغاز سخنش بگوید :کاریما مامامرا گوسفندچران می خواند!ودیگر هیچ. 

ما نفهمیدیم این جناب مدرس شلوارکی در این سریال آب بندی با آن آهنگ حال بهم زن پس زمینه ای که در سرتاسر فیلم پخش می شود چه کاره است؟ساقی دربار؟یا مامورسازمان جاسوسی مصر(زبرا)؟کی و چگونه و توسط چه کسی انگورها شراب می شدندخدا داند.نمی دانم شاید پسر از سرگذشت پدر عبرت گرفته و شراب نمی نوشد! 

آخه یکی نیست بگه چرا چهار هزار سال پیش همه اهرام از بزرگ تا کوچیک ساخته شدن و از همه مهمتر اینکه با کمترین تحقیق مشخصه که اهرام دارای روکش سفیدی بودند که تا حدود هزار سال پیش باقی بود و اونها رو به شکل الماش هایی درخشان در میاورد و بعد مردمی که در کنار این هرم ها زندگی می کردن اون روکش برای ساخت خونه هاشون بردن و هنوز هم در نوک هرم خوئپوس مقداری باقیه و تندیس بزرک هم انگار از همون اول دماغش شیکسته است! این یکیش خیلی ستمه به خدا من از هیچ کدوم از مشکلاش به اندازه این حرص نخوردم !!!!(نظر)  

برارداران یوسف را ببینید چه موجودات زار و نزاری هستند. من نمی دانم که این ها رو می خواهد چشم بزند که پدرشان گفت از یک دروازه داخل نشوند. این ها که ارزش نیم نگاهی را هم ندارند چه برسد به چشم زخم.

ادامه دارد...

نظرات 5 + ارسال نظر
هه پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 02:13 ب.ظ

پندار شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:41 ق.ظ http://idealogy.wordpress.com

درسته که با 6 میلیون دلاری که خرج مجموعه کردن باید فیلم نامه خیلی قوی تر از اینها نوشته می شد و اینهمه ایراد نداشت اما دو تا نکته باید عرض کنم اول اینکه جبرئیل بر پیامبران با هیئت انسان ظاهر می شده و بسیار کم بوده که در هیئت اصلی ظاهر شود (مدارک موثق و زیادند) دوم اینکه آخه یکی نیست بگه چرا چهار هزار سال پیش همه اهرام از بزرگ تا کوچیک ساخته شدن و از همه مهمتر اینکه با کمترین تحقیق مشخصه که اهرام دارای روکش سفیدی بودند که تا حدود هزار سال پیش باقی بود و اونها رو به شکل الماش هایی درخشان در میاورد و بعد مردمی که در کنار این هرم ها زندگی می کردن اون روکش برای ساخت خونه هاشون بردن و هنوز هم در نوک هرم خوئپوس مقداری باقیه و تندیس بزرک هم انگار از همون اول دماغش شیکسته است! این یکیش خیلی ستمه به خدا من از هیچ کدوم از مشکلاش به اندازه این حرص نخوردم !!!!

چه جالب این یکی رو نمی دونستم ولی اردلان با اون گریم اصلا شبیه فرشته نیست.
این نکته ی دوم هم نمی دونستم خیلی جالب بود.هر چی اطلاعات آدم بیشتر می شه باید بیشتر حرص بخوری.
با اجازتون می زارمش داخل وبلاگ.

[ بدون نام ] جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:59 ق.ظ

صثقسیب

یعنی چی؟

علی جویا جمعه 6 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:48 ب.ظ http://jooyaa.blogsky.com

چقدر مو شکافانه و دقیق گفتی
واقعا احسنت
از این دردها بسیار است
که ما ایرانیان چند صد سالیست استاد فرصت سوزی شده ایم
موفق و شاد باشی

ممنون.کاش می شداین دردها نباشند.

[ بدون نام ] جمعه 6 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:23 ب.ظ http://no-1.blogsky.com

نقدت بی نظیر بود ... مردم از خندهههههههههههه ...
2تا پست قبلیت هم خوندم ، فوق العاده بود ، این سبک نوشتنو خیلی دوست دارم و البته هنر شما قابل تحسینه ...

از حسن توجه و بذل محبت تان متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد